zaterdag 18 oktober 2008

Eerste keer woon-werk route gereden.

Ik heb vandaag eindelijk weer eens een ommetje kunnen fietsen. De afgelopen week had ik "late" dienst, wat zou betekenen dat ik erg laat thuis zou zijn voor het eten, als ik met de fiets ga. Nu is het uiteindelijk wel de bedoeling dat ik ook bij late diensten de fiets ga nemen, maar dan moet ik eerst mijn conditie wat opvijzelen.

Ik ben wat route opties gaan bekijken om naar mijn werk te komen, van Best naar het Flight Forum in Eindhoven. Heen ben ik langs het kanaal gegaan op aanraden van mijn vader, alleen moet ik even uitvogelen hoe ik het industrie terrein bij Eindhoven Airport kan vermijden. Ik heb al een vermoeden, maar dat ga ik morgen bekijken als het weer het toelaat. Mede omdat er geen richting aanwijzingen aanwezig zijn op dat industrie terrein ben ik volgens mij meer kilometers gaan maken dan nodig zou zijn. Nu is meer kilometers op zich niet verkeerd, maar ik wil een efficiente route hebben om van en naar het werk te komen. En daarbij, ik heb het vermoeden dat dat industrie terrein op werkdagen erg druk is, en dan voel ik me niet prettig op de fiets, zeker niet met vrachtverkeer. De heenweg was ongeveer 12-13 kilometer, en daar moet wat afkunnen met wat route verfijningen. Het was niet helemaal zonder stoplichten zoals mijn vader zei, en er is ook 1 geniepig oversteekpunt, op de brug bij de Oirschotse Dijk, en dat wist ik al. Het is daar heel moeilijk om het verkeer van links aan te zien komen, en ook die weg is op werkdagen erg druk als ik me niet vergis. Voor de terugweg heb ik voor de route Anthony Fokkerweg / Boschdijk gekozen. Hier staan wel meer stoplichten (stuk of 10 in totaal), maar je bent als fietser wel bijna continue gescheiden van het auto-verkeer en dat vind ik wel zo prettig. Die route is zo'n 10 kilometer, en zelfs met mijn abominabele conditie heb ik een gemiddelde van 20 km/uur weten te handhaven, dus dat kan met een betere conditie best leuk worden.

Ik heb ook nog niks gehoord van De Liggende Hollander, dus nog maar wat langer wachten op de veer cartridge. De zitting is er uiteraard ook nog niet, die is vorige week pas besteld. Het is met de huidige zitting op zich wel te doen, maar ik kan wel voelen dat deze te kort is, omdat deze een stukje onder mijn schouders al "op" is.

Het fietsen zelf gaat eigenlijk gewoon goed, al slingert het wel nog een beetje. Het enige waar ik eigenlijk nog echt moeite mee heb is stoplichten vlak na een bocht, dat wil nog niet altijd goed uitkomen. Ook scherpe korte bochten heb ik nog niet echt geprobeert, dat doe ik wel als ik weer echt vertrouwd ben met de balans op de Fujin, maar hier heb ik alle vertrouwen in. Vroeger kon ik het prima op een "zeer" hoge ligfiets, dus ik zie niet in waarom het op een lage ligfiets niet zou kunnen.

Geen opmerkingen: