donderdag 25 september 2008

Nieuwe bezigheden, "nieuwe" blog...

Zie ook hieronder. Waar ik voorheen mezelf vooral mee bezighield, waren computer spellen, vooral om tot rust te komen. Toen ik eenmaal met MMORPG's in aanraking kwam was het eigenlijk helemaal raak. Eerst Final Fantasy XI Online, toen World of Warcraft, toen even Age of Conan, maar die was "gelukkig" zo slecht dat ik geen interesse meer had in dit type spellen. Daarna behoorlijk fanatiek Mass Effect "grijs" gespeeld, en toen kwam de spreekwoordelijke klad erin. Ik had niks meer wat ik echt heel graag wou spelen. Spore was voor me een grote afknapper, en Fallout 3 is nog niet uit.

Toen ben ik maar eens wat gaan nadenken voor de verandering. Goed he? Sta er zelf ook van te kijken eigenlijk. Fanatiek games spelen, een kantoorbaan en bovenal mijn eigen luiheid hebben een beetje veel van mijn lichaam en conditie misbruik gemaakt. Dus dat gaan we maar eens veranderen. In het verleden, en dan praat ik over zo'n 10 tot 15 jaar geleden, heb ik redelijk fanatiek gefietst. En niet met zomaar een fiets, maar met een ligfiets. Dat was een Challenge Wing. Je kon er niet mee vliegen, maar je zat wel zowat in de wolken, want dat ding was hoog. Erg hoog. Zelfs met mijn lange benen had ik soms moeite om een been aan de grond te krijgen. Wel heel veel plezier mee gehad, en ook lange tochten mee gemaakt, dagafstanden tot ongeveer 200 kilometer. Na jaren ben ik kort overgestapt op een MTB, zo'n mooie glimmende van Cannondale, maar vanwege fysieke klachten (rug, polsen en zadelpijn), en continue rem-problemen met de Coda Discs (waren echt slecht) ben ik gestopt met fietsen. Achteraf stom, maar ja, vergissen schijnt menselijk te zijn.

Om een lang verhaal kort te maken, na een paar weken van internet afstruinen naar informatie over verschillende modellen, ben ik via via uitgekomen op het forum van de Gentse Liggers, en daar zag ik een juweeltje te koop staan. Een Challenge Fujin met zeer goede onderdelen voor een naar mijn idee nette prijs.



Deze ga ik overmorgen ophalen, en dan kan ik na wat aanpassingen weer wat aan mijn belabberde conditie gaan doen. Er moet een ander veerelement (zwaar) in de voorvork, ketting moet worden verlengd en hoogst waarschijnlijk moet ik de zitting gaan vervangen voor een groot exemplaar. Ik kijk er nu al naar uit.



Geen opmerkingen: